Kurser i Athena

Kurser i Athena

IT-avdelningen erbjuder stöd i form av frågestund och workshop med inriktning på tekniken, till exempel frågor kring hur man lägger upp kursen och vilka funktioner som finns. För mer pedagogiska frågor erbjuder CeUL seminarier och workshops.

I tider av distnsutbildning och –arbete  går det fortfarande att få personlig hjälp med Athena men via Zoom. Vill du boka ett sådant möte gör du det via Serviceportalen


Gå in på ”Fråga/Felanmälan”, ange Athena i översta fältet, beskriv sedan din fundering och be om ett Zoom-möte

Hjälp för institutioner eller grupper

Boka demonstration

Institutioner kan beställa en demonstration av Athena på möten där hela eller delar av institutionen är samlad (max en timme). Du beställer en demonstration via det ospecificerade beställningsformuläret i Serviceportalen

Handledning

En grupp lärare/administratörer kan boka 1-2 timmars handledning i Athena. Minst 3 deltagare, max 6 deltagare. Dessa tillfällen ges inte på någon fast tid/plats, utan bestäms i samråd med er och supportpersonal på IT-avdelningen. Boka med god framförhållning då det kan vara svårt att hitta en passande tid i kalendern med kort varsel. Du beställer handledning via det ospecificerade beställningsformuläret i Serviceportalen.

Pedagogiska frågor

CeUL stödjer den pedagogiska processen i Athena

Centrum för universitetslärarutbildning (CeUL) stödjer den pedagogiska processen när du som lärare ska utforma undervisning som utnyttjar tekniska system. CeUL har en rad aktiviteter med anknytning till Athena. 

 

Logga in i Athena här

Support

Hjälpdokumentation och videoguider finns i Serviceportalen. I Athena finns även en hjälpfunktion som nås från menyn bestående av tre prickar.

Under Vanliga frågor & svar hittar du svar på allmänna frågor om Athena. 

För frågor eller felanmälan kontakta Helpdesk via su.se/serviceportalen 

 

Kontakt

Ansvarig för Lärandestöd är IT-avdelningen.

Frågor eller idéer? Kontakta IT-avdelningen via Serviceportalen