Kurser i Athena

Kurser i Athena

IT-avdelningen erbjuder stöd i form av frågestund och workshop med inriktning på tekniken, till exempel frågor kring hur man lägger upp kursen och vilka funktioner som finns. För mer pedagogiska frågor erbjuder CeUL seminarier och workshops.

Från och med 16 mars tills vidare ställer vi in de två aktiviteter du hittar under ”Individuell hjälp”.

Individuell hjälp

Drop-in – Frågestund om Athena - inställt från 16 mars och tills vidare

Varje tisdag kl. 13.00 - 14.00 och torsdag kl. 13:30-15:00 är du som är lärare eller Athenaadministratör välkommen att träffa oss på IT-avdelningen med frågor kring Athena. Välkommen till lokal "Glasburen" som ligger i trapphuset på plan 4 i E-huset (Södra huset).

De här tiderna är främst till för lite kortare frågeställningar där du föredrar ett personligt möte.

Ingen förbokning krävs och du kan komma när som helst inom de angivna tiderna. Förbered dig gärna väl och tänk på att det kan bli lite väntetid innan  du kan få ditt ärende hanterat.

Boka tid för att få praktisk hjälp med Athena - din egen workshop - inställt från 16 mars och tills vidare

Varje onsdag kl. 10 -12 kan du få hjälp med det praktiska arbetet i Athena. Då kan du arbeta med din kurs under vägledning av IT-avdelningens applikationsspecialister och direkt få svar på dina frågor.

För att delta måste du registrera din plats, och vara på plats kl. 10.00. Du behöver inte stanna hela tiden, utan kan gå när du har fått hjälp med dina frågor.

Detta är inte en nybörjarkurs utan du förväntas ha kommit igång på egen hand samt tagit del av självstudiekursen som finns inuti Athena.

Hjälp för institutioner eller grupper

Boka demonstration

Institutioner kan beställa en demonstration av Athena på möten där hela eller delar av institutionen är samlad (max en timme). Du beställer en demonstration via det ospecificerade beställningsformuläret i Serviceportalen

Handledning

En grupp lärare/administratörer kan boka 1-2 timmars handledning i Athena. Minst 3 deltagare, max 6 deltagare. Dessa tillfällen ges inte på någon fast tid/plats, utan bestäms i samråd med er och supportpersonal på IT-avdelningen. Boka med god framförhållning då det kan vara svårt att hitta en passande tid i kalendern med kort varsel. Du beställer handledning via det ospecificerade beställningsformuläret i Serviceportalen.

Pedagogiska frågor

CeUL stödjer den pedagogiska processen i Athena

Centrum för universitetslärarutbildning (CeUL) stödjer den pedagogiska processen när du som lärare ska utforma undervisning som utnyttjar tekniska system. CeUL har en rad aktiviteter med anknytning till Athena. 

 

Logga in i Athena här

Support

Hjälpdokumentation och videoguider finns i Serviceportalen. I Athena finns även en hjälpfunktion som nås från menyn bestående av tre prickar.

Under Vanliga frågor & svar hittar du svar på allmänna frågor om Athena. 

För frågor eller felanmälan kontakta Helpdesk via su.se/serviceportalen 

 

Kontakt

Ansvarig för Lärandestöd är IT-avdelningen.

Frågor eller idéer? Kontakta IT-avdelningen via Serviceportalen