Nyheter

• Vilka institutioner använder Athena? 2018-11-15 Nu är det klart vilka institutioner som har börjat använda eller kommer börja använda den nya lärplattformen Athena till våren.
  • Nu införs Athena som ny lärplattform 2018-09-17 Efter vårens pilottester har nu den nya lärplattformen Athena införts i stor skala på universitetet. Totalt har 33 institutioner börjat använda Athena i undervisningen på en eller flera kurser.
  • Nyfiken på Athena? Boka en demonstration till din institution 2018-08-23 Till hösten införs den nya lärplattformen Athena på universitetet. Det är ett modernt verktyg som erbjuder många pedagogiska möjligheter. Vill du och din institution veta mer om hur ni kan använda den nya lärplattformen? Då kan ni boka in en demonstration så kommer IT-avdelningen till er institution och visar verktyget.
  • "Athena uppmuntrar till god pedagogik" 2018-04-09 Under våren har universitetets nya lärplattform testats i en pilotomgång där några utvalda lärare och kurser jobbat i verktyget. Niklas Janz, universitetslektor i ekologi vid Zoologiska institutionen, är en av de lärare som under vårterminen har testat Athena.
Logga in i Athena här

Support

Hjälpdokumentation och videoguider finns i Serviceportalen. I Athena finns även en hjälpfunktion som nås från menyn bestående av tre prickar.

Under Vanliga frågor & svar hittar du svar på allmänna frågor om Athena.

För frågor eller felanmälan kontakta Helpdesk via su.se/serviceportalen

Ansvarig för Lärandestöd är IT-avdelningen.

Frågor eller idéer? Kontakta IT-avdelningen via Serviceportalen