Syfte
Syftet är att ge dig som administativ chef eller som beviljar/tar del av ärenden i Primula nya kunskaper om rutiner och processer i HR-systemet Primula.
Innehåll
- Bakgrund
- Ärendestruktur i Primula
- Ärendeflöde och behörigheter
- Vilka ärenden kan egenrapporteras i systemet?
- Funktionalitet i Primula för medarbetare, rapportör/granskare (handläggare) och attestant (chef)
- Diskussion och frågestund
Målgrupp
Adminstrativa chefer.
Tid och plats
Informationsträffarna på 1,5 timmar kommer att ske via Zoom – en länk skickas till deltagarna ett par dagar innan utbildningstillfället.
- Tillfälle 1: 5/11 kl. 10.00–11.30
- Tillfälle 2: 5/11 kl. 13.00–14.30
- Tillfälle 3: 6/11 kl. 10.00–11.30
- Tillfälle 4: 9/11 kl. 13.00–14.30
- Tillfälle 5: 3/12 kl. 10.00–11.30 för administrativa chefer
Medverkande
Medarbetare vid Personalavdelningen.
Anmälan
En deltagare per institution/motsv. Anmälan görs via länken: anmälan.
Upplysningar
Frågor besvaras av lönechef Emma Schiött, emma.schiott@su.se, eller personalsystem@su.se.