IT

Information om tillgänglighet i Mondo och Ladok

Alla universitet och högskolor i Sverige går successivt över till nya Ladok. Vid Stockholms universitet påverkas alla system som har kopplingar till Ladok, men främst lärplattformen Mondo. Här hittar du svar på några frågor kring de problem som identifierats.

Vilka institutioner använder Athena?

Nu är det klart vilka institutioner som kommer att börja använda den nya lärplattformen Athena till hösten.

"Samtal ingår" betyder inte obegränsat antal utlandssamtal

Universitetet har s.k. flat rate för vår telefoni, vilket betyder att vi betalar en fast förutbestämd kostnad varje månad för samtal och SMS/MMS. Kontinuerlig uppföljning görs på utlandstrafiken och stora avvikelser debiteras institutionen/motsvarande.

Förvaltningsobjekt och objektsägare

Här finns de förvaltningsobjekt som IT-avdelningen förvaltar samt uppgifter om vilka som är objektsägare för respektive objekt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakta Helpdesk

su.se/serviceportalen

I Serviceportalen hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

Kontakta IT-avdelningen