Nedan följer en sammanställning över universitetets övergripande kommunikationsaktiviteter under året.

Januari

  • Välkomstdag. Målgrupp: Nya studenter
  • Orientation Day och Week. Målgrupp: nya internationella studenter
  • Sista ansökningsdatum i internationella omgången (15/1). Målgrupp: internationella studenter.
  • Live streaming på Facebook. Målgrupp: presumtiva internationella studenter

Februari

  • Direktutskick utbildningskatalog. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Bazaren. Rekryteringsmässa på Kulturhuset med fokus på presumtiva studenter med utländsk bakgrund
  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.

Mars

  • Direktutskick inspirationsbroschyr. Målgrupp: Alumner
  • Anmälan till sommarkurser. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Noliamässan. Målgrupp: Presumtiva studenter
  • Öppet hus. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Open Day. Målgrupp: Befintliga och presumtiva internationella studenter
  • Live streaming på Facebook. Målgrupp: presumtiva internationella studenter
  • Chatt. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Gymnasiebesök. Målgrupp: Presumtiva studenter
  • Anmälan till utbildningar. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Sociala medier. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Redaktionellt utrymme. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Rekryterings- och imageannonsering inför sista ansökningsdag i tidningar, kollektivtrafik samt på webb. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Rekryterings- och imageannonsering inför sista ansökningsdag i sociala medier. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter EU/EES-studenter, intressenter
  • PR. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.
  • Webinars för antagna internationella studenter
  • Webinars för presumtiva internationella studenter

April

  • Sista ansökningsdatum. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, EU/EES
  • Utlysning av forskartjänster inom naturvetenskapliga fakulteten. Målgrupp: internationella medarbetare
  • Webinars för antagna internationella studenter

Maj

  • Magister/masterpromotion
  • Farewell fika för internationella studenter

Juni

Juli

  • Almedalen. Målgrupp: Intressenter, alumner

Augusti

  • Annons Lediga studieplatser. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Välkomstdag. Målgrupp: Nya studenter
  • Arrival Days. Målgrupp: internationella studenter
  • Orientation Day och Week. Målgrupp: nya internationella studenter

September

  • Anmälan till utbildningar. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Sociala medier. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Redaktionellt utrymme. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Rekryterings- och imageannonsering inför sista ansökningsdag i tidningar, kollektivtrafik samt på webb. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • PR. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter, intressenter
  • Välkomstdagen. Målgrupp: Nya studenter
  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.
  • Utlysning av forskartjänster inom naturvetenskapliga fakulteten. Målgrupp: internationella medarbetare

Oktober

  • Chatt. Målgrupp: Befintliga och presumtiva studenter
  • Magister/masterpromotion
  • Forskardagarna
  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.
  • Anmälan för internationella studenter öppnar

November

  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.
  • Webinars för presumtiva internationella studenter

December

  • SACO-mässan
  • Rekryteringsaktiviteter utomlands och alumnevenemang i anslutning. Målgrupp: internationella studenter och alumner i det specifika landet. Information finns här.
  • Webinars för presumtiva internationella studenter