Press & redaktion

6. Press & redaktion
Press Office

Press & redaktion

Arbetsområdet Press och redaktion förmedlar aktuella händelser om universitetet och högskolesektorn samt nyheter om universitetets forskning, utbildning och verksamhet till medier och i interna och externa kanaler.

Nå ut med din forskning till media

Vad blir ett pressmeddelande, och vilka andra vägar finns för att nå ut med din forskning till media?

Så gör du en nyhetsvärdering

När är en nyhet intressant för media att rapportera om? Här är några tips för att underlätta pressarbetet för dig som kommunikatör i verksamheten.

Så här skriver du pressmeddelanden

Här är några rekommendationer kring vad du som forskare eller forskningskommunikatör kan tänka på när du skriver för media.

The Conversation

Föreslå en artikelidé till The Conversation

Är du forskare och har en bra idé på en populärvetenskaplig artikel som du tror skulle passa i det digitala magasinet The Conversation? Här kan du föreslå din idé.

Medietjänster

Stockholms universitet använder sig av följande tjänster för att kommunicera universitetets verksamhet, utbildning och forskning till media.

Kommunikationsavdelningen

Press och redaktion