Ny webbshop för profilprodukter

Våren 2020 lanserades universitetets nya webbshop för profilprodukter. Sortimentet hålls levande och varieras efter hand vilket innebär att vissa produkter kan bytas ut till förmån för andra nyheter.

Gå till webbshopen >>

Handla digitalt

Studenter och andra privata köpare beställer färdiga profilprodukter i den externa webbshopen. Medarbetare gör sina beställningar i den interna webbshopen via Raindance och kan välja mellan att beställa från befintligt sortiment eller ta fram egna anpassade profilerade produkter. Leverans kan för närvarande endast erbjudas inom Sverige. Av miljöskäl och för att effektivisera frakterna är endast order över 500 kr fraktfria.

E-handel

Statliga myndigheter ska göra sina inköp via e-handel och vid Stockholms universitet används Raindance som e-handelssystem. Med hjälp av systemet effektiviseras processen och säkrar att avtalen följs vilket minskar den manuella hanteringen. Detta resulterar i både tids- och kostnadsbesparingar. Nya beställare kan via Serviceportalen kontakta Inköp & upphandling som hjälper till med upprättande av konton.

Handla över disk

Precis som tidigare kommer ett begränsat utbud av produkter att finnas tillgängligt för köp över disk i Infocenter och Servicecenter.

Ta fram nya profilprodukter

Om en avdelning eller institution vill ta fram egna profilprodukter, exempelvis roll-ups med institutionens namn eller tygkassar till ett särskilt evenemang, kontakta då den upphandlade profilproduktsleverantören via mail eller via den interna webbshopen i Raindance. De hjälper till med formgivningen och har kännedom om vår visuella identitet och erbjuder många miljöanpassade produkter.

Instruktioner för att lägga beställning >>

 

Tänk på följande om du ska beställa nya profilprodukter:

  • Var noga med att följa den grafiska manualen. Vid behov eller särskilda frågor, rådgör alltid med Sektionen för kommunikation, visuellidentitet@su.se
  • Välj profilprodukter som är enfärgade snarare än mångfärgade
  • Lyft fram den mörkblå färgen och logotypen, de viktigaste bärarna av vår visuella identitet
  • För ytterplagg, träningsoverall och väskor med tryck/brodyr ska mörkblå eller vit färg vara förstahandsval. Alternativ till mörkblå är grå i olika nyanser. Undvik svart.
  • För muggar och pennor kan komplementfärgerna användas, till exempel som accent på insidan av en mugg.
  • Fem fasta logotypstorlekar täcker in behovet för de vanligast förekommande profilprodukterna: 30 mm, 80 mm, 130 mm, 230 mm och 480 mm bredd. Logotypens bredd är lika med ordbildens bredd. Följ regler för frizon runt logotypen, enligt den grafiska manualen.
  • För produkter med en mycket liten tryckbar yta, t ex en penna, ska Stockholms universitets logotyp inte användas, utan namnet Stockholms universitet sättas i gemener i typsnigttet The Sans Plain på en rad.  

Exempel på logotypstorlek på olika produkter 
(mått angivna i bredd)

 
Badhanduk 480 mm

Hoodtröja
Sweatshirttröja
T-shirt dam
T-shirt herr

230 mm

Paraply
Axelremsväska
Ryggsäck

130 mm

Hoodtröja
T-shirt dam
T-shirt herr
Keps
Sweatshirtbyxa

80 mm

Kaffemugg
Dricksglas

30 mm