Nyhetsbrevet kommer framöver ut i ett kortare format två gånger i månaden istället för en. Syftet med förändringen är att öka synligheten och genomslaget för universitetets nyheter om forskning och samverkan. Den ökade frekvensen och det kortare formatet förväntas öka läsningen av enskilda artiklar då det möter de förväntningar dagens läsare har på lättillgänglig, relevant och aktuell information.

Nyhetsbrevet ger dig överblick

Målgrupper är i första hand beslutsfattare, samarbetspartners, näringsliv och opinionsbildare. Hänsyn tas även till media och intresserad allmänhet.

Som medarbetare är du kanske nyfiken på vilken forskning och samverkan som sker inom andra områden på universitetet? Du kanske vill hålla dig uppdaterad om vilka nyheter som går ut från universitetet? Ett enkelt sätt är att läsa universitetets nyhetsbrev. Därför kommer nyhetsbrevet också att skickas ut till alla anställda vid universitetet. Om du inte vill ha nyhetsbrevet kan du enkelt avregistrera dig via länken längst ner i mejlet.

Kontakta oss gärna

Vad finns inom din verksamhet som du vill att vi ska skriva om? Hör gärna av dig till redaktionen via e-post nyhetsbrev@su.se.