
Vad är ert uppdrag? Vilket stöd ger ni?
- Ekonomiavdelningens uppdrag är att inom angivna ansvarsområden ansvara för de ekonomiadministrativa rutinerna, att ge rådgivning och stöd samt upprätthålla och förmedla de lagar/förordningar/regelverk som styr Stockholms universitet. I uppdraget ligger också att förvalta och utveckla de ekonomiadministrativa systemen.
Våra ansvarsområden:
- Avtalsuppföljning
- Betalningsflöde
- Bokslut och årsredovisning – finansiell del
- Ekonomiadministrativa system
- E-handel
- Kapitalförvaltning
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande redovisning
- Projektadministration
- Externt redovisningsstöd
- Statsrapportering
- Stiftelseadministration
- Upphandling
Var finns ni och hur kommer man i kontakt med er?
- Vi som jobbar på avdelningen sitter från och med måndag 19 oktober i Södra huset, A-huset, plan 4. Det är av stort värde att hela avdelningen kan sitta sammanhållet till skillnad mot tidigare. För att komma i kontakt med oss ser vi gärna att man använder sig av serviceportalen. Läs mer om vem som gör vad på avdelningen här.
Har ni några större projekt på gång?
- Absolut! Vi bedriver ett universitetsgemensamt projekt, Ekonomiprojektet, som ska genomföra förändrinar i universitetets ekonomimodell och införa ett nytt ekonomisystem till början av 2022. Allt för att förenkla, förbättra och förtydliga det ekonomiadministrativa arbetet inom universitetet.