Platserna i Områdesnämnden för humanvetenskap besätts av vicerektorerna, dekaner, prodekaner och vicedekaner som valts/utsetts i samband med fakultetsnämndsvalet.

Sammansättning 2021-2023

Ordinarie ledamöter

  • Professor Elisabeth Wåghäll Nivre (ordförande), vicerektor, dekanus, Humanistiska fakulteten
  • Professor Yvonne Svanström (vice ordförande), vicerektor, dekanus, Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • Professor Jessika van der Sluijs, dekanus, Juridiska fakulteten
  • Professor Hans Hayden, prodekanus, Humanistiska fakulteten
  • Professor Torben Spaak, prodekanus, Juridiska fakulteten
  • Professor Jonas Häckner, prodekanus, Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • Professor Stefan Helgesson, Vicedekanus, Humanistiska fakulteten
  • Professor Barbro Blehr, Vicedekanus, Humanistiska fakulteten
  • Docent Lena Hübner, Vicedekanus, Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • Professor Magnus Nermo, Vicedekanus, Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • Helena Eriksson, studentrepresentant
  • Fabian Hasselblad, studentrepresentant
  • Amanda Almstedt Valldor, doktorandrepresentant

Gruppsuppleanter för studentrepresentanterna

  • Vakant
  • Vakant

Personalrepresentanter med närvaro- och yttranderätt

  • Studierektor Camilla Gamrell, ST
  • Universitetslektor Christophe Premat, ST (suppleant)
  • Universitetslektor Ingrid Lander, SACO
  • Universitetsadjunkt Magnus Gustavsson, SACO (suppleant)

Kansli- och sektionschefer med närvaro- och yttranderätt

  • Felicia Markus, tf områdeskanslichef och fakultetskanslichef för Humanistiska fakultetskansliet
  • Oskar Hansson, kommunikationsansvarig, chef för Kommunikationssektionen
  • Catharina Sitte Durling, stf områdeskanslichef och fakultetskanslichef för Juridiska fakultetskansliet
  • Karin Hansson, fakultetskanslichef, Samhällsvetenskapliga fakultetskansliet

Sekreterare

Susanna Lindberg, samordnare, Områdeskansliet för humanvetenskap

Sammanträden

För områdesnämndens sammanträdesdatum, se vårt kalendarium.

Protokoll

För protokoll från områdesnämndens sammanträden, se protokoll.