Bilpool vid Frescati

Skaffa appen, boka bil och kör dit du vill. Betala bara för tiden du har bilen. Nu finns en bilpool vid Frescati.

Nu finns det en bilpoolslösning på parkeringen vid Södra Huset (Frescati). Det är Akademiska Hus som via Aimo Share ordnat så att tre elbilar tillhandahålls för allmänheten. Tanken är att dessa bilar främst ska användas av medarbetare eller studenter vid Stockholms universitet. I dagsläget är därför tre parkeringsplatser på parkeringen vid Frescati reserverade för bilpoolen. Det finns skyltar uppsatta på plats och andra bilar ska inte parkeras där.

Tillgänglig för alla

Om denna lösning blir lyckosam så är planen framöver att även platserna brevid de nuvarande kommer att kunna användas för fler pool-bilar. För mer information om bilpoolslösningen som är tillgänglig för alla:

Aimo Share-bildelning-endast-el-bilar

akademiskahus.se eller via appen Mitt Campus hittar du kontaktuppgifter till rätt person. Du kan även kontakta Akademiska Hus växel på telefonnummer: 010-557 24 00

Campus Frescati sett från luften.
Foto: Sören Andersson