Euroscience Policy Forum i Aula Magna

29-30 juni genomfördes den första upplagan av Euroscience Policy Forum (ESPF 2021). Stockholm trio stod bakom fyra av nio sessioner och en arrangerades i Aula Magna på Stockholms universitet. Evenemanget kan även ses i efterhand.

Aula Magna
Inspelningen av ESPF 2021 i Aula Magna. Foto: Martin Alarik

Euroscience Policy Forum 2021 lockade deltagare från en stor del av världen. Utöver de flesta europeiska länderna loggade deltagare från bland annat Brasilien, Rwanda, Etiopien, USA, Israel, Indien, Ryssland, Pakistan, Japan, Kanada, Chile och Jamaica in och var med i det digitala eventet. En lång rad intressanta paneldiskussioner genomfördes och interaktiviteten via chatten var stor.

På plats i Aula Magna

ESPF 2021 blev på grund av pandemin ett nästan helt digitalt evenemang men en session genomfördes delvis på plats. I ett övrigt tomt Aula Magna stod moderatorerna för The Impact Challenge Revisited, Carl Johan Sundberg från Karolinska Institutet och Nina Wormbs från Kungliga Tekniska Högskolan, på scenen och filmades av Mediaproduktion medan deras paneldeltagare var med via länk.

ESPF 2021 kan ses i efterhand

För den som missade en eller flera sessioner under Euroscience Policy Forum finns möjlighet att se det i efterhand. I knappt en vecka till ligger de uppe på eventsidan och senare kommer de att läggas upp på Eurosciences YouTube-kanal.

Länkar:

Läs mer: Euroscience Policy Forum om en hållbar akademi