Forskare beviljas medel av Cancerfonden

Cancerfonden har beslutat om bidrag till forskningsprojekt: Sex forskare vid Stockholms universitet beviljas bidrag motsvarande totalt 18,6 miljoner kronor.

Arrheniuslaboratoriet
Arrheniuslaboratoriet vid Stockholms universitet.

De forskare vid Stockholms universitet som beviljas bidrag är:

David Drew, DBB: ”Structural basis of PET tracer recognition in Glucose (GLUT) Transporters and their selective inhibition”, 2 400 000 kr.
Marc Friedländer, MBW: “Discorvery and characterization of cancer-specific mRNAs”, 2 400 000 kr.
Einar Hallberg, DBB: “Chromatin organization in differentiation and cancer”, 1 800 000 kr.
Mats Nilsson, DBB: “Studies of the intratumoral genetic and cellular heterogeneity of glioblastoma in order to generate a relevant organoid model”, 3 000 000 kr.
Christos Samakovlis, MBW: “Developmental trajectories leading to cell heterogeneity in the mouse and human lung”, 4 500 000 kr.
Iuliana Toma-Dasu, Fysikum: “Personalised treatment planning for stereotactic radiotherapy of high-grade glioma”, 4 500 000 kr.