Global CIVIS Days: Anmäl nu för att delta i Panathlon i Aten

Civis-alliansen, där Stockholms universitet ingår, engagerar sig i att möta vår tids största samhällsutmaningar. På årets Global CIVIS Days i Aten kommer vi att fokusera på kraften i fysisk aktivitet som ett sätt att stödja social integration – både inom Civis-alliansen och i hela samhället. Deltagande är öppet för studenter och personal vid alla partneruniversitet.

Panathlon CIVIS Days 2022

Det är välkänt att fysisk aktivitet kan vara ett medel för social integration och inkludering. Positiva upplevelser av fysisk aktivitet kan vara ett medel för att minska ojämlikheter för alla människor, oavsett kön, funktionsnedsättning, ålder, sexuell läggning, religion etc. Idrott kan bidra till att bygga ett bättre samhälle och en bättre värld. Det är därför Civis anordnar ett Panathlon* för studenter och personal inom Civis-alliansen. Delta i evenemanget och ta chansen att träffa andra medlemmar inom Civis, vara kreativ, dela expertis och förverkliga dina innovativa idéer!

*Panathlon är ett antikt grekiskt ord som består av:
pan (=varje)
athlon (=pris, lopp, ansträngning, rivalitet).

När och var?

Datum: 18 och 19 maj 2022
Plats: Aten, Grekland
Var: School of Physical Education & Sports Science vid National and Kapodistrian University of Athens
Sista ansökningsdag: 26 april

Reseavgifter och boende kommer att täckas av Civis och dess medlemsuniversitet.

Läs mer och anmäl dig: CIVIS Panathlon 2022

Vad är Civis?

Civis – European Civic University Alliance är ett samarbete inom Erasmus+ som sammanför över 450 000 studenter vid nio olika universitet i Europa.

Praktisk information om Civis för studenter vid Stockholms universitet