Isabelle Ståhl i panelsamtal på Kulturhuset Stadsteatern

Isabelle Ståhl, doktorand i idéhistoria, deltar den 8 mars i panelsamtalet ”Är dagens feminister bara egoister?” vid Kulturhuset Stadsteatern.

Om evenemanget från Kulturhuset Stadsteaterns webb:

Dagens feminism är bred och innehåller olika tankar och idéer. Är detta positivt eller skapar det snarare en negativ splittring?

Under kvällen avhandlas allt från BB-kris till fillers och lifestyle-feminism. Har feminismen blivit för ytlig? Eller är rörelsen på väg i ett nytt skede där alla får plats? Har individualismen gått för långt när vi anställer doulor för att coacha oss igenom hemmafödslar, eller är det ett tecken på att kvinnor äntligen tagit makten över sin egen kropp?

Med avstamp i sina erfarenheter från kulturen, politiken och civilsamhället tar paneldeltagarna ett grepp om några av samtidens mest aktuella feministiska frågor och siar om framtiden.

Panelen består förutom av Isabelle Ståhl av:

• Silvia Kakembo, byråchef Arena Opinion
  • Dana Pourkomeylian, jurist och liberal ledarskribent
  • Anna Björklund, kulturskribent och krönikör

Moderator: My Rohwedder, politisk kommentator Aftonbladet.

Om Isabelle Ståhl

Isabelle Ståhl

Isabelle Ståhl är doktorand i idéhistoria vid Institutionen för kultur och estetik. Hon intresserar sig i sin forskning för psykiatrins kulturella historia, tysk filosofihistoria, litterär primitivism, och narrativisering.

Mer om hennes forskning