Japans ambassadör besökte universitetet

I maj besökte Japans ambassadör, Noke Masaki, Stockholms universitet för att träffa rektor Astrid Söderbergh Widding och lära sig mer om Gösta Ekmans laboratorier och Subic (Stockholm University Brain Imaging Centre).

Japans ambassadör i Stockholm Noke Masaki, besökte Stockholms universitet den 19 maj och träffade då bland andra rektor Astrid Söderbergh Widding. Noke Masaki besökte även bland annat Gösta Ekmans laboratorier vid Psykologiska institutionen och Subic (Stockholm University Brain Imaging Centre) där hjärnans funktion och struktur kan undersökas experimentellt.

Sedan 2017 har Stockholms universitet ett strategiskt partnerskap med Tokyo universitetet inom ramen för universitetsalliansen Stockholm trio.

Läs mer om universitetets internationella samarbeten