Ny stf prefekt vid Institutionen för kultur och estetik

Peter Gillgren, professor i konstvetenskap, lämnar uppdraget som ställföreträdande prefekt som han har haft sedan Institutionen för kultur och estetik bildades 2015. Vi är mycket tacksamma för Peters arbete för institutionen under de gångna åren.

Magnus Nermo, professor i sociologi vid Stockholms universitet och stf prefekt vid Institutionen för kultur och estetik under perioden 2021-06-01-2022-07-31.

Magnus Nermo har av rektor utsetts till ny stf prefekt vid Institutionen för kultur och estetik under perioden 2021-06-01-2022-07-31. Han är professor i sociologi och har tidigare varit prefekt i sex år på Sociologiska institutionen. Magnus är samtidigt vicedekan vid samhällsvetenskapliga fakulteten. Vi hälsar honom varmt välkommen till oss!