Nya professorer vid Stockholms universitet

Senaste tiden har flera personer befordrats till professorer vid Stockholms universitet.

Södra huset
Foto: Ingmarie Andersson

Rektor har beslutat att befordra Iñaki Rodríguez Longarela till professor i företagsekonomi, inriktning finansiering vid Företagsekonomiska institutionen, att befordra Christopher Wheat till professor i populationsgenetik vid Zoologiska institutionen och att befordra Örjan Bodin till professor i miljövetenskap med inriktning mot modellering av social-ekologiska system vid Stockholms Resilienscentrum. Andres Rivarola har befordrats till professor i Latinamerikastudier vid Romanska och klassiska institutionen och Tanja Slotte har befordrats till professor i ekologisk genomik vid Institutionen för ekologi, miljö och botanik.

Gästprofessorer och adjungerad professor

Rektor har beslutat att anställa Johanna Schiratzki som gästprofessor i familjerätt vid Juridiska institutionen och att anställa Adán Cabello som gästprofessor i teoretisk fysik vid Fysikum.

Rektor har beslutat att anställa Hanna Johannesson, professor Bergianus, som adjungerad professor vid Institutionen för ekologi, miljö och botanik.

Installationshögtid i Stadshuset

De professorer som anställts eller befordrats bjuds in till installations- och promotionshögtiden i Stockholms stadshus den 30 september. Mer information finns på www.su.se/doktorspromotion.