SU-forskare deltar i två nya EU-projekt

Forskare vid Stockholms universitet deltar i två nya forskningsprojekt inom EU:s satsning Horisont 2020.

Flygfoto av Frescati
Foto: Sören Andersson

Thomas Borén vid Kulturgeografiska institutionen är ansvarig forskare vid universitetet i projektet Tacking informal employment in Asia: building post-COV19 solutions to precariousness through case-study based evidence on Bhutan, Laos, Maldives, Myanmar, Philippines, Thailand and Vietnam (LABOUR). Projektet koordineras av Tallinns universitet och har partners från sju länder.

Caroline Wamala vid SPIDER (Institutionen för data- och systemvetenskap) är ansvarig forskare vid universitetet i projektet Europe’s Regional Partnership for Gender Equality in the Digital Age. (EQUALS-EU). Projektet koordineras av Oslo storstadsuniversitet och har partners från 17 länder.