Upptäck våra olika campus och områden

Stockholms universitet är stort och består av olika campus och områden utspridda över Stockholm. I den här cirka nio minuter långa filmen, som togs fram inför Digitalt Öppet hus i år, får du en inblick i de olika miljöerna och vilka ämnen man läser var.

Filmen börjar vid vårt största campus, Campus Frescati på Norra Djurgården, ungefär 20 minuters promenad från Stockholms citykärna. Den slutar i Kista där vår största institution, Institutionen för Data och systemvetenskap (DSV), ligger.

Observera att filmklipp med studenter och andra personer på campus är inspelade före coronapandemin. Stockholms universitet följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer för minskad smittspridning. Läs mer på su.se/corona.

Här kan du läsa mer om universitetsområdet och våra olika campus:

Om våra campus

Funderar du på att börja plugga hos oss till hösten? Besök gärna sidan su.se/studera för mer information om våra utbildningar, studie- och karriärvägledning och mycket annat.