Utomhusperformance av Adèle Essle Zeiss

En konstperformance av Adèle Essle Zeiss presenteras utomhus på Stockholm universitets campus Frescati. Denna performance är en del av Essle Zeiss utställning Tyngdspegel som visas på universitetets konsthall Accelerator 16 oktober–19 december 2021.

I verket “System för att flyta och sjunka” (2021) bygger Essle Zeiss tillsammans med tre personer ett system där kroppens delar sammanlänkas med trasiga vattenhinkar genom rep och block i grenarna på flera träd utanför Bloms hus, centralt beläget på Stockholms universitets campusområde. Genom att fylla och tömma hinkarna med vatten höjs och sänks kropparna i ett förlopp som de inte själva kontrollerar.

Välkommen!

Torsdag 28 oktober kl. 16.30

Längd cirka 30 minuter. Fri entré, ingen förhandsbokning.

Denna performance genomförs utanför Bloms hus på Stockholms universitets campus Frescati, T-bana Universitetet.

Läs mer på Accelerators hemsida

En kvinna i bärsele i en konstinstallation utomhus.
Foto: Alexis Zeiss