Grafisk manual
I vår grafiska manual hittar du information om vår visuella identitet (varumärke och grafiska profil) tillsammans med stöd för hur den ska användas. Du hittar stöd och information om vårt bildspråk, hur vi profilerar oss, hur du korrekt använder universitetets avsändarinformation och hur den visuella identiteten ska användas i tryck, digitalt och rörligt.
Verktyg
Kommunikationsavdelningen erbjuder centrala verktyg för produktion av e-postutskick, evenemang och layoutade produkter för både tryckta och digitala kanaler. Verktygen underlättar för medarbetare att följa universitetets visuella identitet och bildpolicy utan att behöva installera egen lokal programvara och typsnitt.
Så arbetar du med stödverktygen >>
Bild
Här hittar du mer information om bildspråk, riktlinjer, bildkällor, samtycken mm som du bör ha kunskap om när du ska kommunicera med bilder i Stockholms universitets kanaler.
Läs mer om arbetet med bilder i våra kanaler >>
Informationsmaterial
Här hittar du informations- och profilmaterial som du kan använda dig av för att förmedla bilden av Stockholms universitet. Du hittar även information om hur du går tillväga för att skapa eget informationsmaterial.
Läs mer om våra informationsmaterial >>
Informationsskärmar
Stockholms universitets medarbetare kan själva publicera information om aktuella evenemang, nyheter och profilerande material via digitala informationsskärmar utplacerade där besökare rör sig mest frekvent i våra lokaler.
Riktlinjer för publicering på våra informationsskärmar >>
Mallar
Här hittar du en översikt av våra olika mallar för både digitala och tryckta produktioner.