En av uppsättningarna av de olika annonserna i tunnelbanan. Montage. Foto: Björn Terring

 

Att arbeta för att så många som möjligt får tillfälle att studera vid Stockholms universitet är både en del av vårt samhällsuppdrag och viktigt för universitetet självt. 

– Nu har vi utvecklat ett nytt, ett tydligare studentrekryteringskoncept som bygger på kopplingen mellan ledande forskning och utbildning, samtidigt som det förstärker vår identitet som huvudstadsuniversitetet, säger Johan Brandt, kommunikationschef. Vi använder genomgående samma bilder och budskap, på engelska, i den nationella och internationella kampanjen. Det understryker vår internationella miljö, att vi har forskare och studenter från över 160 länder. Förhoppningsvis kan vi väcka nyfikenhet och hjälpa studenterna att göra ett bra val inför höstterminen 2024. 

En viktigt del i det nya kommunikativa anslaget är att lyfta inspirerande och kreativa individer som gör spännande saker tillsammans, att visa framstående forskare med studenter i avancerade forskningsmiljöer.  Tanken är också att bjuda in betraktaren och upptäcka Stockholm universitet – Join in. Fotograf är Björn Terring.  

Landningssidan för kampanjen är su.se/join-in. Här kan man bland annat läsa intervjuer med forskare, se hur man kan kontakta studievägledare och ta del av universitetets utbildningsutbud. Motsvarande landningssida för internationella studenter finns på: su.se/study

Annonserna i sociala medier syns hela perioden vecka 12-15, och de i tunnelbanan vecka 13 och 15. Har du frågor om kampanjen är du välkommen att kontakta Linda Hedblad Ring, Kommunikationsavdelningen, på Linda.Hedblad@su.se