Profiles

Ingela Bergmo Prvulovic

Ingela Bergmo Prvulovic

Universitetslektor

View page in English
Arbetar vid Institutionen för pedagogik och didaktik
Telefon 08-16 41 14
E-post ingela.bergmo.prvulovic@edu.su.se
Besöksadress Frescativägen 54
Postadress Institutionen för pedagogik och didaktik 106 91 Stockholm

Om mig

Dr. Ingela Bergmo Prvulovic är lektor i pedagogik vid Stockholms universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik.

Bergmo-Prvulovic disputerade i april, 2015, med sin avhandling "Social Representations of Career and Career Guidance in the Changing world of Working Life". Samma år vann hon Sveriges Vägledarförenings Karriärvägledarpris för sin avhandling. Bergmo-Prvulovics forskning fokuserar på innebörden av karriär, arbetslivets omvandling och dess implikationer för karriärvägledning och karriärstöd, samt professionaliseringsprocesser. Bergmo-Prvulovics forskningsinstressen spänner över flera forskningsfält, och involverar karriärvägledning, HR, organisationspedagogik och vuxnas lärande. För närvarande är Bergmo-Prvulovic bland annat involverad i forskningsstudier som fokuserar förstelärares karriärer.

Bergmo-Prvulovic undervisar på Studie- och yrkesvägledarprogrammets grundutbildning och masterutbildning för karriärutveckling och vägledning, samt i Pedagogik på personal - arbete och organisationsprogrammet, fristående kurser med vuxenpedagogisk inriktning, kommunikation, ledarskap och hälsa.  Hon har också mångårig erfarenhet av undervisning på HR-prorammet vid Jönköpings universitet.

Publikationer

I urval från Stockholms universitets publikationsdatabas
  • Bok (red) HR
    2017. Helene Ahl, Ingela Bergmo-Prvulovic, Karin Kilhammar.
  • 2017. Ingela Bergmo-Prvulovic, Karin Kilhammar. HR, 257-274
  • 2017. Ingela Bergmo-Prvulovic. HR, 77-94
  • 2017. Ingela Bergmo-Prvulovic.

    This study explores previous research about extended working lives and later careers, as consequences of demographic changes alongside with a changing working life. Issues and themes visible in recent research on midlife and older adults’ careers opportunities are explored. A traditional literature review is conducted, in which peer reviewed articles on midlife and older adults’ careers issues and opportunities in an extended and changing working life are localized and downloaded as material for this study. This paper presents an analysis of empirical material downloaded from the Academic Search Elite database. The process of locating material from databases resulted in 141 articles selected for a deeper screening. Among these, 63 were finally selected as empirical material for analysis. Initially, the content of each article was identified, mapped, coded and categorized with content analysis as the basic method. The codes and categories with same or similar content were then brought together, and resulted in five overall themes: the need for all-age-career guidance services, career issues among certain professions, immigrants’ career paths, later careers and factors of well-being, and longitudinal correlations between early life conditions and late career. These themes are then discussed in terms of perspectives and interests that seem to dominate, and possible gaps and challenges for future research are also discussed.

  • 2018. Ingela Bergmo-Prvulovic. Career Guidance for Social Justice
Visa alla publikationer av Ingela Bergmo Prvulovic vid Stockholms universitet

Senast uppdaterad: 23 mars 2018

Bokmärk och dela Tipsa