Kursinnehåll

Det råder ingen brist på idéer på nya produkter och tjänster. Problemet är att de flesta startups dör innan de lyckas ta fram ett erbjudande som kunderna vill köpa och som det går att skala lönsamt. För många entreprenörer tar finansieringen slut innan de förstår kundernas behov och vad de är beredda att betala för.

Anders kommer att tala om hur man kan börja i andra ändan i stället och utgå ifrån kundernas behov. Han kommer också att ta upp flera populära praktiska verktyg för din resa från idé till ett angreppssätt som håller; Job-to-be-done, Business Model Canvas och Lean Canvas.

Föreläsare

Anders Ångström

Anders Ångström har talat med hundratals kunder om deras behov och utbildat lika många entreprenörer i hur de kan arbeta fram affärsmodeller och erbjudanden som håller.

Anders är partner på A-focus AB och hjälper entreprenörer, forskare och etablerade bolag att utveckla, provtrycka och förbereda marknadsföring & försäljning av sina erbjudanden.