Forskningsmetoder i reklam och PR
Ett examensarbete inom huvudområdet freklam och PR på kandidatnivå är ett akademiskt arbete som bygger på vetenskaplig forskning inom ett utvalt forskningsområde.
Kursen består av följande huvuddelar:
- teoretiska och empiriska studier inom ämnet redovisning
- metodologiska och vetenskapsteoretiska studier
- skrivande av förberedelseuppgifter, granskningsarbeten och ett examensarbete
-
Kursupplägg
Kursens arbetsinsats omfattar 200 timmar motsvarande 7,5 ECTS (40 timmar per vecka motsvarande 1,5 ECTS).
Undervisningsspråk är svenska eller engelska. Undervisningsspråket i de enskilda seminariegrupperna avgör på vilket språk, svenska eller engelska, inlämnings- och examinationsuppgifter ska skrivas.
Undervisning
Kursen består av en kombination av föreläsningar, seminarier, grupparbete samt en betydande andel självstudier. Kursen examineras kontinuerligt genom de olika utbildningsmomenten.
Examination
Examinationen sker kontinuerligt genom kursens olika lärandeaktiviteter. Varje examinationsmoment är viktat i relation till sin tyngd och betydelse för kursens sammantagna examination. Studentens resultat från de olika examinationsmomenten summeras till en kurspoäng som översätts till slutbetyg.
Examinationsmoment
Kursen består av följande viktade examinationsmoment.
1. Forskningsförslag: en hemtentamen skriven i par
2. Artikelrecension: en individuell skriftlig hemtentamen
3. Seminarienärvaro och parvis författad granskningsuppgiftEfter fullgjord kurs erhåller studenten betyg enligt en skala relaterad till kursens lärandemål. A, B, C, D och E är godkända betyg. F är underkänt betyg.
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kontakt
Kurskoordinator: Siba Al-Shammaa
Kursansvar: Andrea Lucarelli