Stockholms universitet logo, länk till startsida
Go to this page on our english site

Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI)

  • 180 hp

Kandidatprogrammet i marknadskommunikation (GI) är ett treårigt program som utbildar dig i att analysera och lösa kommunikativa utmaningar med hjälp av de visuella uttrycksmedlens fulla potential.

Ett tvärvetenskapligt förhållningssätt placerar marknadskommunikation i kulturella, konstnärliga och kommersiella sammanhang. Programmet rymmer utbildning inom såväl ekonomi, projektledning och juridik som visuell kommunikation, grafisk design och typografi. Stor vikt läggs vid förmågan till kritisk analys, kreativ problemlösning och praktisk tillämpning av teoretisk kunskap. Programmet innehåller en C-uppsats såväl som ett avslutande projektarbete. Under en termin kan du välja att läsa valfria kurser eller åka på internationellt utbyte.

Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI), är en modernisering och vidareutveckling av den utbildning som tidigare hette Grafiska Institutet (GI). Tillämpande delar är fortsatt en viktig del i utbildningen, men stor tonvikt ligger också på att tillhandahålla en vetenskaplig grund för de tillämpande inslagen.