Multimodalitet och IKT i skolan
Kursen vänder sig främst till dig som arbetar i skolans tidigare år. Du får lära dig hur multimodalitet, IKT och det vidgade textbegreppet påverkar kommunikationen i klassrummet.

Du får analysera olika typer av multimodala texter för barn. Vi pratar också om utvecklingen av multilitteracitet, det vill säga förmågan att tillägna sig och vara förtrogen med multimodala resurser.
-
Kursupplägg
När kursen startat används Stockholms universitets nätbaserade lärplattform Athena för kursinformation, kursuppgifter och inlämningar.
Kursen ges på distans med två obligatoriska campusträffar.
Undervisning
Undervisningen består av föreläsningar, seminarier och gruppövningar.
Examination
Kursen examineras genom skriftlig inlämningsuppgift.
Betygskriterier US264F gäller från VT 2020 (419 Kb)
Examinator
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.
-
Kursrapporter
-
Kontakt
Kursansvarig lärare
Ewa Jacquet, ewa.jacquet@su.seStudievägledning
studievagledning.did@su.seUtbildningsadministration
kursadmin.did@su.se