Teknikstödd språkinlärning och språkundervisning
I den här kursen fördjupar och problematiserar vi aktuella frågor inom forskningsområdet teknikstödd språkinlärning och språkundervisning. Kursen ingår i masterprogrammet i språkvetenskap men du kan också läsa den fristående.
Kursen behandlar bland annat områden som spel och spelifiering, korpusanvändning, teknikstödd språkbedömning, flipped classroom-metoder samt digitala resurser för språkinlärning. Du får diskutera forskningens tillämpning i undervisningspraktiker och fördjupa dig i möjligheterna och begränsningarna kring olika digitala verktyg och digitalt material.
Du kan läsa kursen fristående, eller som en del i följande masterprogram:
Masterprogram i språkvetenskap med inriktning mot språkdidaktik, 120 hp
-
Kursupplägg
När kursen startat används Stockholms universitets nätbaserade lärplattform Athena för kursinformation, kursuppgifter och inlämningar:
Undervisning
Undervisningen sker digitalt i form av seminarier. Kursen ges på engelska och det är obligatorisk närvaro för samtliga schemalagda aktiviteter.
Examination
Kursen examineras genom muntliga redovisningar och skriftliga inlämningsuppgifter.
Examinator
Höstterminen 2021: Una Cunningham
-
Kontakt
Kursansvarig lärareUtbildningsadministration - Fristående kurser GN/AN (samt ULV/VAL), masterStudievägledning - Grundlärare F-3, fristående kurser GN/AN