Asienbiblioteket flyttar in på universitetsbiblioteket

Lagom till sommaren införlivas det sista enhetsbiblioteket, Asienbiblioteket, med universitetsbibliotekets samlingar. Flytten beräknas ta ungefär två veckor.

Asienbiblioteket stänger den 10 juni och flyttar därefter till universitetsbiblioteket. För dig som användare innebär det att böckerna i Asienbibliotekets samlingar inte går att låna under de två veckor som flytten beräknas pågå. Från och med slutet av juni hittar du böckerna i årssviten på övre plan i biblioteket eller så kan du beställa dem från magasinet. Du som forskare kan fortsatt få böckerna levererade till ditt arbetsrum.

De senaste åren har flera enhetsbibliotek flyttats till universitetsbiblioteket, så som Biblioteket för socialt arbete, Arrheniusbiblioteket och Geobiblioteket. Med Asienbibliotekets flytt innebär det att alla tidigare enhetsbibliotek numera ryms på universitetsbiblioteket. Det finns däremot några institutioner som har egna institutionsbibliotek.

Universitetsbibliotekets historia

Övriga bibliotek

Har du frågor eller synpunkter är du välkommen att kontakta universitetsbiblioteket.