Ska du läsa sommarkurs?

Sommaren 2020 är inte riktigt som andra somrar på universitetet. Här samlar vi några tips för att du ska komma igång så enkelt som möjligt.

Sommarkurser vid Stockholms universitet

Är det distansstudier som gäller?

Nästan enbart, ja. Undantag kan göras för praktiska moment som laborationer eller exkursioner. Det är viktigt att du har kontakt med din institution som meddelar vad som gäller för just din kurs. För att kunna följa med i studierna på distans behövs oftast videokonferensverktyget Zoom.
Läs mer om Zoom här

Universitetskonto, wifi och andra tjänster

Är du ny student måste du aktivera ditt universitetskonto för att kunna surfa, logga in på lärplattformen Athena, skriva ut, etc. All information om hur det går till hittar du under Studie- och stödsystem.
Studie- och stödsystem

Är lokalerna öppna?

Nej, de flesta lokaler på universitetet är stängda. Biblioteket har dock begränsade öppettider.
Stockholms universitetsbibliotek

Har du fler frågor?

Universitetet samlar många frågor och svar på den särskilda sidan med Covid-19-relaterad information.

Följ gärna Stockholms universitet på Facebook för fler uppdateringar.
Universitetets Facebook-sida