IT-support

Serviceportalen - sjävhjälpsportal som är öppen dygnet runt

I Serviceportalen kan du hitta manualer, guider och instruktionsfilmer för både IT-system och programvaror. Liksom tidigare kan du naturligtvis kontakta Helpdesk om du behöver hjälp.

Helpdesk

Helpdesk kan bl a hjälpa dig att få svar på frågor om ditt universitetskonto, universitetskortet, trådlöst nät, datorsalar mm samt allmänna frågor om IT för studenter.

Borttappat användarnamn eller lösenord

Om du har förlorat ditt användarnamn och/eller lösenord kan du återställa det på webben.

Universitetskonto och universitetskort

Universitetskontot är ingången till IT-tjänsterna vid Stockholms universitet för dig som är student. Du får tillgång till trådlöst nät, datorsalar, fillagring mm.

Trådlöst nät på universitetet

På Stockholms universitet finns två trådlösa nätverk; eduroam och SU. Använd helst eduroam, då får du trådlöst nät på många platser även utanför campus!

Kontakt

Kontakta Helpdesk

su.se/serviceportalen

Telefon: 08-16 1999
Telefontider:

  • vardagar sommartid kl 8.00-16.00 (1 maj - 15 september)
  • vardagar vintertid kl 8-16.40 (16 september - 30 april)
Mitt universitet
su.se/serviceportalen