IT-support

Behöver du hjälp med programvaror eller inlogg? Här hittar du information om vart du ska vända dig för att få hjälp.


Serviceportalen - sjävhjälpsportal som är öppen dygnet runt

I Serviceportalen kan du hitta manualer, guider och instruktionsfilmer för både IT-system och programvaror.

Serviceportalen


Helpdesk

Helpdesk kan hjälpa dig att få svar på frågor om ditt universitetskonto, universitetskortet, studentportalen Mitt universitet och det trådlösa nätverket. Du kan även få svar om våra datorsalar, utskrifter, skanning, kopiering eller allmänna frågor om IT för studenter.

Kontakta Helpdesk

Ring Helpdesk

Om du har förlorat ditt användarnamn och/eller lösenord kan du återställa det på webben. Du som är bekräftad användare på antagning.se kan använda detta alternativ (instruktioner finns via länken nedan).

Glömt lösenord - universitetskonto

Av säkerhetsskäl lämnar vi INTE ut inloggningsuppgifter på telefon eller via e-post.

Universitetskontot är ingången till IT-tjänsterna vid Stockholms universitet för dig som är student. Du får tillgång till trådlöst nät, datorsalar, fillagring med mera.

Universitetskonto och universitetskort

För IT-support gå till su.se/serviceportalen

Där hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk

 

Under utbildningen