Studentinflytande

Nyhetsbrev för lärarstudenter v. 51

- från Anna Wallgren (studiebevakare för lärarutbildningarna, Stockholms universitets studentkår)

VAD HÄNDER PÅ CAMPUS?

Monday Swing Night mån 16/12 öppnar kl. 18 (Bojan)
Ikväll kan du lära dig att dansa boogie woogie (kl. 18 - 19). Sedan är det social dans hela kvällen. Pris: 40 kr medlemskapsavgift i Samhällsvetenskapliga föreningen

Institutionen för språkdidaktik firar fem år! tis 17/12 kl. 13 - 16 (G-salen, Arrheniuslab.)
Femårsjubileum med presentationer av verksamheten, fika och panelsamtal om lärarutbildning. Alla är välkomna!

Träff med Studiemiljönätverket tis 17/12 kl. 16 - 17 (rosa rummet (rum 140) i studentkårens lokaler, Studenthuset)
På terminens tredje träff kommer nätverket bland annat att diskutera Stockholms universitets nya lärplattform. Ingen föranmälan behövs.

Prata svenska-café ons 18/12 kl. 10:30 - 12:30 (Gula villan)
Veckans tema är högtider. Det bjuds på smörgåsar och kaffe/te. Arr. Stockholms universitet

Möte med Studentrådet ERG ons 18/12 kl. 11 - 13 (sal B800, hus B, Södra huset)
Pluggar du på Cehum eller är det din hemvist? Då är du välkommen på studentrådets möten. Ingen föranmälan behövs.

Disputation: “Den unika möjligheten - en studie av den svenska förskolemodellen 1968 -1998” ons 18/12 kl. 13 - 15 (Nordenskiöldsalen, hus U, Geovetenskapens hus)
Birgitta Hammarström Lewenhagen disputerar med en avhandling om den svenska förskolan. Öppet för alla och ingen föranmälan behövs. Arr. Stockholms universitet

INBJUDNINGAR

Karriärdag för lärarstudenter torsdag 20 februari
Skriv upp datumet redan nu! Karriärdagen är en heldag i Aula Magna för alla lärarstudenter vid Stockholms universitet. Programmet kommer att innehålla något för alla - oavsett om du är i början, i slutet eller i mitten av utbildningen. Arr. Stockholms universitet, Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms universitets studentkår

TIPS!

Universitetsbiblioteket stängt 16 - 26 december
På grund av ombyggnation kommer huvudbibliotekets lokaler (Södra huset) att vara stängda 16/12 - 26/12. Läs på om vad som gäller under tiden! Tips på alternativa läsplatser när huvudbiblioteket har stängt 16 -26 december

Skriver du dikter och gillar poesi?
Då kan du gå med i nystartade föreningen SU poesiklubb. Skicka ett mejl till litterar-klubb.su@outlook.com

Pedagogiska priset
Nominera årets lärare på Stockholms universitet!

Sök till nya Rebel Learners
Komplettera din lärarutbildning och knyt värdefulla kontakter med arbetslivet och andra ambitiösa lärarstudenter. Deltagandet är gratis och du ”betalar” med din tid och engagemang.

Lämna in din gamla kurslitteratur till Campusbutiken!
Om du lämnar in kurslitteraturen senast den 20 december finns den på plats i butiken när vårterminen börjar. Campusbutiken bedriver kommissonsförsäljning, d.v.s. du lämnar in litteratur, de värderar och prissätter och om litteraturen blir såld får du ta del av vinsten.

Facebook-sida: Lärarstudenter vid Stockholms universitet
Sidan är en levande samlingsplats där alla kan bidra och ta del av aktuella händelser. Det vore toppen om vi kan hjälpas åt med marknadsföringen, så att fler hittar dit. Bjud in kursare och kompisar, så gör vi studietiden bättre tillsammans!

Skriv till studentombuden och ställ frågor om dina rättigheter som student!
Studentombuden på Stockholms universitets studentkår har en spalt i kårtidningen Gaudeamus dit du kan skicka in dina frågor om studenträttigheter! Mejla dina frågor till: studentombud@sus.su.se

Gilla studentkåren på Facebook!

Följ studentkåren på Instagram!

Vad tycker du om din utbildning?

Om du har frågor, vill engagera dig i ett studentråd eller tipsa om något kan du alltid kontakta mig via e-post eller telefon. Din utbildning påverkar dig och därför är det viktigt att du är med och påverkar den.

Lycka till med studierna!

Anna Wallgren
Studiebevakare för lärarutbildningarna/Student Governance Officer Teacher Education
anna.wallgren@sus.su.se

Bokmärk och dela Tipsa

STUDENTEXPEDITION

Om du vill prata med en kursadministratör, studievägledare eller hämta en tenta kan du besöka oss på plan 3 i hus P.

STUDIEVÄGLEDNING

för alla utbildningar vid HSD