Magnus Öhrn i panelsamtal om barnlitteratur

Magnus Öhrn deltar den 30 maj i Svenska barnboksinstitutets Finisage Bokprovningsutställning.

Bokprovning Finissage 2024 30 maj 16-18.30

Evenemanget är det sista i Svenska barnboksintitutets serie Bokprovningen 2024 där 2023 års utgivning av barn- och ungdomsböcker presenteras genom statistik och fördjupningar.

Kvällen börjar med ett panelsamtal om Bokprovning 2024 och bokutgivningen. I panelen deltar förutom Magnus Öhrn Bengt-Erik Engholm (författare), Melina Nordstrand (Opal förlag) och Magnus Öhrn. Moderator är Johanna Lundin (kulturskribent och boktipsare).

Mer om Bokprovningen 2024

Om Magnus Öhrn

Magnus Öhrn är docent och universitetslektor i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Han intresserar sig i sin forskning för barn- och ungdomslitteratur, pojkböcker, maskulinitet, genus, intersektionalitet, och populärmusik.

Mer om Magnus Öhrns forskning