Doktorander från institutionen deltar i konferens

Thomas Samuelsson (doktorand, slaviska språk) och Anna Mammitzsch (doktorand, tyska) deltar i årets “Annual Cambridge AHRC International Conference”, som äger rum 19-21 september 2022 i Cambridge, Storbritannien. Doktoranderna från Slabafinety är två av sex personer från Stockholms Universitetet som deltar.

Konferensen stöds av Open-Oxford-Cambridge AHRC DTP. Den kommer att samla studenter från OOC DTP, doktorandgemenskapen vid OU, Oxford och Cambridge, och från internationella partnerinstitutioner, såsom Stockholms universitet, för att underlätta tvärvetenskapliga diskussioner och samarbeten kring temat "Hybriditet".

Denna konferens, finansierad av Arts and Humanities Research Council UK (AHRC), syftar till att presentera, diskutera och debattera temat "hybriditet" i alla former. Deltagarna kommer att presentera sitt arbete för det bredare forskarsamhället, att etablera nya kontakter och att lyfta fram nya områden för samarbete.

Det är en fullt finansierad konferensresa för studenter från Stockholms universitet.