IT-tjänster

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Stockholms universitet
  4. Internt
  5. IT
  6. IT-tjänster

IT- och telefonitjänster

IT-avdelningens uppdrag är att leverera moderna universitetsgemensamma IT-lösningar och professionella tjänster för att stödja verksamhetsutveckling i syfte att ge universitetets lärare, studenter, forskare och förvaltning möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet.

En detaljerad beskrivning av vårt standardutbud finns i vår tjänstekatalog. För mer information om respektive tjänst välj tjänst i menyn till vänster.

 

IT-access

IT-access ger alla universitetets medarbetare tillgång till bas-IT-tjänster.

Universitetskonto/SUKAT

Beställning av nytt, ändring av befintligt eller avslut av universitetskonto görs av den SUKAT-ansvarige vid respektive institution/motsvarande.

Universitetskortet

Universitetskortet används som kopierings- och utskriftskort till Printomat samt som lånekort på Universitetsbiblioteket.

Förvaltningsobjekt och objektsägare

Här finns de förvaltningsobjekt som IT-avdelningen förvaltar samt uppgifter om vilka som är objektsägare för respektive objekt.

Inköpsportalen Wisum

I inköpsportalen Wisum finns leverantörer och produktområden som är upphandlade enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Kontakta Helpdesk

Telefon: 08-16 1999
Telefontider:

  • vardagar sommartid kl 8.00-16.00
    (1 maj-15 september)
  • vardagar vintertid kl 8.00-16.40
    (16 september-30 april)

Kontakta IT-avdelningen