Stockholms universitet byter från april 2017 bank till Danske Bank för att genomföra löneutbetalningar. Bakgrunden är att Riksgälden upphandlat en ny bank, som blir Danske Bank. Det innebär att alla löneutbetalningar kommer att gå från Danske Bank till respektive medarbetares bankkonto.

Från och med någon gång i mars måste varje medarbetare registrera sina bankuppgifter hos Danske Bank för att få löneutbetalningen på sitt vanliga bankkonto när universitetet byter bank. Banksekretessen gör att Nordea inte kan meddela Danske Bank vilket konto du i dag får din lön till.

Under mars månad kommer alla medarbetare att informeras via e-post om hur man anmäler sitt lönekonto till Danske Bank. Alla kommer att få en länk till Danske Banks webbplats, där man anmäler sitt lönekonto med hjälp av e-legitimation eller BankID.

Anmälan innebär inte att man blir kund hos Danske Bank, bara att lönen kommer in på det vanliga lönekontot efter bankbytet.

Om Danske Bank saknar uppgifter om bankkonto, betalas lönen ut via ett utbetalningskort. I samband med detta är det lämpligt att varje medarbetare kontrollerar att adressuppgifter som lämnats i Primula stämmer.

Mer specifik information om exakt hur man går tillväga kommer vi att lämna under början av mars månad. Du som inte har någon e-legitimation eller BankID uppmanas att skaffa det så snart som möjligt.

Denna information finns även på engelska!