Synas enskilt och tillsammans

Sektionen för kommunikation tar tacksamt emot uppgifter om forskare och institutioner/centra som medverkar i Almedalen, gärna också med länk till programmet i det officiella almedalskalendariet när sådan finns.

Marknadsföringsytor för webben i olika storlekar finns i Mediabanken, de utgår från silhuettbilden som är genrebild för SU:s Almedalsmedverkan. I år med tillägget #faktatillit.

Alla som skapar lokala evenemang på den egna webben kan även synas på samlingssidan su.se/almedalsveckan. Kategorisera din kalendernotis till global kategori så att evenemanget även syns i kalendern på su.se. Sedan mejlar du paul.parker@su.se som lyfter in programmet på samlingssidan.

Ta med profilprodukter

Institution/centrum som deltar med eget program i Almedalen kan köpa profilmaterial i SU-butiken. Där finns nu förberett med artiklar att använda på olika sätt, t ex:

  • Tygkassar – att lägga på stolarna till besökarna och/eller skapa ett kit till den egna personalen/medverkande/gäster.

I kassen kan man t ex lägga:

  • Kulspetspenna
  • Regnponcho

För funktionärer på plats finns även:

  • Blå t-shirt, 100 procent bomull, logo vänster bröst

Seminarierna marknadsförs i universitetets egna kanaler, genom personliga inbjudningar till beslutsfattare och samhällsintresserade, med tryckt och digital annonsering i kalendarier, Dagens Samhälle och sociala medier och genom presskontakter.

Kontaktperson: Eva Albrektson, eva.albrektson@su.se