Målgrupp

Medarbetare, studenter och besökare.

Mallar

Sektionen för kommunikation på Samverkansavdelningen ansvarar för de grafiska mallarna som ska användas till skärmarna. Mallarna, som är i Photoshopformat, finns för nedladdning i Mediabanken och är tillgängliga för alla som har i uppdrag att publicera information på skärmarna, oftast kommunikatören på respektive avdelning/institution.

Ansvar

Den person som producerar materialet är ansvarig för att endast tillåten information publiceras, att rätt mallar används och att gällande grafisk profil efterföljs.

Publicering

Helpdesk hjälper dig med publicering på de centrala informationsskärmarna. Skicka din färdiga annons till helpdesk@it.su.se samt en en kopia till visuellidentitet@su.se.

Några lokala enheter har egen publicering på sina skärmar. Vill du annonsera ute på DSV i Kista tar du kontakt med deras studieadministration via carina@dsv.su.se. För att annonsera ute på Kräftriket tar du kontakt med info@sbs.su.se. Vill du annonsera i Studenthuset skickar du text och ev. bild till infocenter@su.se

Tänk på att information om evenemang och aktiviteter inte bör ligga ute längre än ett par veckor i förväg för att undvika att skärmarna känns oinspirerande och inaktuella.

Informationsskärmar

Centrala:

- Aula Magna
- Arrheniuslaboratoriet
- Frescati, hus A (2 st)
- Geovetenskapens hus (2 st)
- Universitetsbiblioteket, hus D

Lokala:

- DSV, Kista
- Kräftriket
- Studenthuset

Tillåten information

- Information som angår, påverkar eller intresserar en större mängd personer. Riktad information till mindre grupper gör sig bäst i andra kanaler.

- Nyheter hämtade från Stockholms universitets hemsida, exempelvis nya utbildningar, forskningsresultat eller andra nyheter.

- Evenemang, öppna föreläsningar, besök, kulturella aktiviteter eller inbjudningar som vänder sig till alla. Även större studentarrangemang som påverkar verksamheten, till exempel arbetsmarknadsdagar och mässor.

- Information om ombyggnader eller av annan praktisk karaktär som påverkar verksamheten i lokalerna.

- Alla skärmar visar samma information. Campusspecifikt material och platsspecifikt material för olika byggnader kan kompletteras.

- Avsändaren på skärmarna ska vara Stockholms universitet. Vi måste kunna påverka och stå bakom den information som visas.

- Ett standardmaterial som profilerar universitetet ska alltid finnas tillgänglig och kan användas när nyhetsflödet på skärmarna inte är så stort. Standardmaterialet bör ändras under året så det följer årstider, högtider och universitetets verksamhetsår.

Ej tillåten information

- Reklam för externa företag.

- Enskilda studenter eller studentorganisationer kan inte använda skärmarna. Undantaget är stora händelser som påverkar många, till exempel arbetsmarknadsdagar och mässor. Sektionen för kommunikation måste då godkänna materialet.

- Film kan inte publiceras eftersom inget ljud finns på skärmarna

- Text som kan uppfattas kränkande mot enskild person eller grupp eller som omfattas av lagens diskrimineringsförbud: kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

 

 SU_lathund_plasmaskärmar.pdf (614 Kb)
 

 

Mall: Platsspecifika

Annons för plasmaskärmar
 
Annons för plasmaskärmar

 

 

Mall: Intern annonsör, generell

Generell annons för plasmaskärmar
 
Generell annons på plasmaskärmar

 

 

Mall: Intern annonsör, specifik

Specifik annons föe plasmaskärmar
 
 

 

Mall: Extern annonsör

Extern annonsör

 

Felanmälan

Vid eventuella fel på mallarna, kontakta Sektionen för kommunikation via visuellidentitet@su.se. Vid eventuella fel på skärmarna, gör en felanmälan via Serviceportalen.