Läs Centrum för Medeltidsstudiers verksamhetsberättelse!

Nu finns Centrum för Medeltidsstuidiers verksamhetsberättelse för 2020-2022 att läsa på vår hemsida.

Verksamhetsberättelsen ger en samanställning över centrets verksamhet under de senaste två åren och en översikt av publikationer publierade av forskare knutna till centret.

Bild av Jan van Eyck av Sankt Hieronymus som läser.
Jan van Eyck, Saint Jerome in His Study, Detroit Institute of Arts, Public Domain.

Pandemiåren innebar en utmaning där många konferenser fick ställas in eller flyttas. Men också nya lösningar, hösten 2020 och våren 2021 hölls till exempel samtliga medeltidsseminarier via zoom. Från hösten 2021 hölls seminariet som hybrid med möjlighet att delta både på plats eller via zoom. Detta har fortsatt även efter pandemin och planen är att fortsätta med hybridseminarium även i framtiden.

Verksamhetsberättelsen finns att läsa nedan. Tidigare verksamhetsberättelser och övriga styrdokument finns samlade under fliken "styrdokument" här: Om centret

För frågor kontakta centrets sekreterare via sekreterare@medeltid.su.se.

CMS Verksamhetsberättelse 2020-2022 (1017 Kb)