Högskoleföreningen prisar Natalia Volvach för framstående avhandling

Natalia Volvach får pris från Högskoleföreningen för avhandlingen From Words to Voids. Absencing and Haunting in Crimean Semiotic Landscapes. Högskoleföreningen har beslutat om att dela ut pris för framstående vetenskaplig prestation 2023 till tre doktorsavhandlingar.

Cover dissertation 20023 + Natalia Volvach. Photo: private
Natalia Volvach. Photo: private

Utdrag ur Högskoleföreningen beslutsformulering: "Natalia Volvach, som studerar språkliga och icke språkliga tecken i olika miljöer på Krimhalvön, ger ett viktigt bidrag till sociolingvistisk teoribildning och till den etnografiska forskningen om semiotiska landskap. Avhandlingen, som är välskriven och övertygande, lyfter angelägna teoretiska frågor om språkets roll för att skapa mening i tider av konflikt."

Högskoleföreningen prisar framstående avhandlingar

Natalia Volvach är postdoc vid Centrum för tvåspråkighetsforskning, Institutionen för svenska och flerspråkighet.

Natalia Volvach

Avhandling From Words to Voids. Absencing and Haunting in Crimean Semiotic Landscapes (DiVA)