KI bjuder in till Utbildningskongress 2024

Karolinska institutet välkomnar SU:s lärare till sina högskolepedagogiska utvecklingsdagar 2–3 oktober.

Illustration: Firefly

Du som är universitetslärare eller pedagogiskt ansvarig vid SU är välkommen att delta både med högskolepedagogiska bidrag och som deltagare.

Utbildningskongressens tema är "Exploring the Human Dimensions of Education" genom olika perspektiv av samspelet mellan mänsklighet och utbildning.

Tid: 2—3 oktober, 2024
Plats: KI:s campus i Solna

Skicka in bidrag

En viktig del av utbildningskongressen är att dela erfarenheter och skapa en dialog, och att deltagarna ska bli inspirerade och delaktiga i samtalet. Nu välkomnas bidrag (abstracts) för vetenskapliga arbeten, pedagogiska projekt och pedagogiska utvecklingsprojekt.

Skicka in bidrag senast den 25 maj.

Stockholms trio samarbetet möjliggör för SU:s lärare att delta i kongressen kostnadsfritt. Det handlar då om ett begränsat antal platser — först till kvarn!

Läs mer om kongressen, bidragsanmälan, anmälan av deltagande, program med mera