Hej!

Den här veckan kommer jag bland annat att:

• Delta på en samverkanskonferens som syftar till att skapa en mötesplats för de som jobbar med VFU-frågor vid universiteten och i kommunerna.
  • Informera om kårvalet på universitetsområdet.

Om du har frågor eller vill tipsa om något kan du alltid kontakta mig. Din utbildning påverkar dig och därför är det viktigt att du är med och påverkar den.

Lycka till med studierna!

Erik Blohmé

Studiebevakare för lärarutbildningarna

VAD HÄNDER PÅ CAMPUS?

Kårvalsveckan 14 - 17 oktober

Glöm inte att rösta i höstens omval till kårfullmäktige. Du röstar enkelt via vår valportal www.karvalet.net/sus. Ange ditt personnummer samt användar-ID till SUS medemsportal för att logga in och rösta. För att få rösträtt måste du betalat medlemsavgiften senast 1 oktober. Mer information om valet och de partier som ställer upp hittar du på kårvalets sida.

Arr. Stockholms universitets studentkår

Kårvalsdebatt 14 oktober kl. 12.00 -  13.00 (Studenthuset plan 2)

Vilket parti ska du rösta på i supervalårets allra sista val? En debatt mellan representanter från valets olika kårpartier. Det bjuds på kaffe!

Arr. Stockholms universitets studentkår, Tidningen Gaudeamus

Queerfika 14 oktober kl. 15.15 - 17.15 (Caféet i studenthuset)

SUS RainbowS anordnar ett härligt fikahäng på Studenthusets café. Bordet kommer att markeras med en Reserverad- skylt och en handskriven RainbowS- skylt.

Arr. Rainbows

Onsdagspub på gula villan! 15 oktober kl 18.00 (Gula villan)

Varje onsdag har vi pub på Gula Villan. Kom efter dagens pluggande och slappna av med god mat och dryck till studentvänliga priser!

Arr. Humanistiska föreningen

Lärarrummet: Gratis lunchföreläsningar för lärarstudenter! 16 oktober 12.00 - 13.00 (Gula villan)

Passa på att lära dig något under lunchen och träffa lärarstudenter från olika inriktningar och terminer! Ämnen är anpassade efter önskemål från er lärarstudenter, sådant många vill ha veta mer om helt enkelt.

Arr. Stockholms universitets studentkår, Stockholms universitet, Humanistiska föreningen

TIPS!

Facebook-sida: Lärarstudenter vid Stockholms universitet

Sidan är en levande samlingsplats där alla kan bidra och ta del av aktuella händelser. Det vore toppen om vi kan hjälpas åt med marknadsföringen, så att fler hittar dit. Bjud in kursare och kompisar, så gör vi studietiden bättre tillsammans!

Facebook-sida: Lärarstudenter och kurslitteratur

Här kan du köpa/sälja/byta/låna kurslitteratur tillsammans med andra lärarstudenter. Gruppen är som en digital basar, där vi kan tipsa och hjälpa varandra.

Skriv till studentombuden och ställ frågor om dina rättigheter som student!

Studentombuden på Stockholms universitets studentkår har en spalt i kårtidningen Gaudeamus dit du kan skicka in dina frågor om studenträttigheter! Mejla dina frågor till: studentombud@sus.su.se

Tips på hur du som lärarstudent kan engagera dig!

Ett blogginlägg med tips på hur lärarstudenter vid Stockholms universitet kan engagera sig under studietiden.

Gilla studentkåren på Facebook!

Följ studentkåren på Instagram!

Erik Blohmé

Studiebevakare för lärarutbildningarna/