Foto: Niklas Björling
Foto: Niklas Björling

Länk till disputationen

https://stockholmuniversity.zoom.us/j/61275804047

(Instruktioner om hur du installerar Zoom finns längst ned på sidan). 

Avhandlingstitel

Assessment in Multilingual Schools – A comparative mixed method study of teachers’ assessment beliefs and practices among language learners - CLIL and migrant students.

Opponent 

Docent John Airey, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet.

Betygsnämndsledamöter 

Docent Åsa af Geijerstam, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet, docent Jörgen Tholin, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet och docent Marianne Teräs, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet och som suppleant professor Nihad Bunar, Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet.

Handledare och ordförande

Docent Ulf Fredriksson, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet.

Andra handledare

Professor Meeri Hellstén, och universitetslektor Eva Eliasson, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms Universitet.

Avhandlingsbeskrivning

Today’s educational environment is increasing multilingual where teachers and students alike are communicating and learning in multiple languages. The experience is often challenging for these students who, at the same time, are learning the language of instruction and are expected to develop subject area knowledge. Teacher beliefs about and assessment of these students’ learning is thus of particular importance when considering this phenomenon and, as of yet, is a largely unexplored research area. The aim of this thesis is to contribute to this research area and draw attention to the consequences varying language policies and pedagogies may have on fairness and validity in assessment outcomes.  This thesis includes two studies on teachers’ assessment beliefs and reported assessment practices in Swedish schools: 

- In Content and Language Integrated Learning (CLIL) context, Grades 10-12. 
- In contexts with newly-arrived migrant students (NAS), Grades 7-12. 


Länk till avhandlingen i Diva

Instruktioner hur du installerar Zoom

Om du redan har installerat Zoom är det bara att följa instruktionerna på skärmen. Du kan även följa disputationen utan att ladda ner Zoom-applikationen. Välj då Avbryt och följ den finstilta länken Join from your browser längst ner på dialogsidan. Om inte länken fungerar med din vanliga webbläsare – pröva att kopiera in möteslänken i en annan webbläsare, t.ex. Chrome. När du kommit vidare behöver du sedan eventuellt skriva in ditt namn samt klicka i att du inte är en robot för att komma in i Zoom-mötet.

Om du vill installera Zoom kan du följa instruktionerna på skärmen – observera att det tar en stund och att du förmodligen behöver klicka på möteslänken igen efter installation.

 

In English

Helena Reierstam will defend her doctoral thesis on October 2, 2020, at 10.00 via Zoom (link will be added soon)

Title of thesis
Assessment in Multilingual Schools- A comparative mixed method study of teachers’ assessment beliefs and practices among language learners - CLIL and migrant students

Opponent
Associate Professor John Airey, Department of Mathematics and Science Education, Stockholm University

Examining Committee Members
Associate Professor Åsa af Geijerstam, Department of Education, Uppsala University; Associate Professor Jörgen Tholin, Department of Education and Special Education, University of Gothenburg; Associate Professor Marianne Teräs, Department of Education, Stockholm University: and the deputy committee member Professor Nihad Bunar, Department of Special Education, Stockholm University

Supervisor and Chair of the defence
Associate Professor Ulf Fredriksson, Department of Education, Stockholm University

Assistant Supervisors
Professor Meeri Hellstén and Senior Lecturer Eva Eliasson, Department of Education, Stockholm University