
Avhandlingstitel
Without mast, without sails, without compass - Non-traditional trajectories into higher education and the duality of the folk market.
Opponent
Professor Rie Thomsen, Danmarks institute for Pædagogik og Uddannelsesvidenskab, Aarhus universitet.
Betygsnämndsledamöter
Professor Lars Geschwind, Instititutionen för lärande, KTH, docent Martin G. Erikson, Sektionen för pedagogisk utveckling och forskning, Högskolan i Borås och professor Camilla Thunborg, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet och som suppleant professor Nihad Bunar, Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet.
Handledare och ordförande
Professor Klara Bolander Laksov, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet.
Andra handledare
Docent Fredrik Hertzberg och professor Max Scheja, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms Universitet.
Avhandlingsbeskrivning
Through a mixed methods case-study of present-day Swedish students entering higher education, the author explores sociocultural history of Sweden, the Swedish education system, student self-efficacy beliefs, and the trajectories students experience on their way into higher education. By abductive methodology and mixed methods including a survey and interviews, the findings from this thesis contribute to the a better understanding of how individual students are impacted by their families, the state and the market in relation to how they approach choices that may or may not lead into higher education.
Länk till Zoom
https://stockholmuniversity.zoom.us/j/65667258036
Instruktioner för att installera Zoom
Om du redan har installerat Zoom är det bara att följa instruktionerna på skärmen.
Du kan även följa disputationen utan att ladda ner Zoom-applikationen. Välj då Avbryt och följ den finstilta länken Join from your browser längst ner på dialogsidan. Om inte länken fungerar med din vanliga webbläsare – pröva att kopiera in möteslänken i en annan webbläsare, t.ex. Chrome. När du kommit vidare behöver du sedan eventuellt skriva in ditt namn samt klicka i att du inte är en robot för att komma in i Zoom-mötet.
Om du vill installera Zoom kan du följa instruktionerna på skärmen – observera att det tar en stund och att du förmodligen behöver klicka på möteslänken igen efter installation.
Gör därför detta i god tid före mötets början.
Klicka sedan på Join with Computer Audio. Din videokamera kommer automatiskt vara avstängd och ska så vara under hela disputationen.
Information in English
Please se information in English here

Information in English
Reed T. Curtis will defend his doctoral thesis on May 27th 2020, at 10.00 on Zoom: https://stockholmuniversity.zoom.us/j/65667258036
Title of thesis
Without mast, without sails, without compass - Non-traditional trajectories into higher education and the duality of the folk market.
Opponent
Professor Rie Thomsen, Danish School of Education, Aarhus University.
Examining Committee Members
Professor Lars Geschwind, Department of Learning, Royal Institute of Technology, Associate professor Martin G. Erikson, Department of Educational Research and Development, University of Borås, Professor Camilla Thunborg, Department of Education, Stockholm University and the deputy committee member Professor Nihad Bunar, Department of Special Education, Stockholm University.
Supervisor and Chair of the defence
Professor Klara Bolander Laksov, Department of Education, Stockholm University.
Assistant Supervisors
Associate Professor Fredrik Hertzberg and Professor Max Scheja, Department of Education, Stockholm University.
Thesis description
Through an abductive case-study of present-day students entering higher education, the author explores the sociocultural history of Sweden, the Swedish education system, student self-efficacy beliefs, and the educational trajectories students experience on their way into higher education. This research uses a mixed methods design where a quantitative survey and qualitative narrative interviews complement each other. Ultimately, the author developed the concept of the folk-market, which better represents the current neoliberal welfare model present in late modern Sweden. The folk-market must be understood as a duality. The folk-market is both a market for folk and a market of folk.