Alumnkonferens för Executive MBA

Onsdagen den 15 februari arrangerade Executive Education en konferens för alla alumner. Temat för konferensen var "Rising to the Strategic Challenge of AI".

Alla deltagarna har tidigare gått Executive MBA-programmet och har idag ledande befattningar i olika organisationer. Totalt var det ca 90 personer som deltog på konferensen.

Syftet med eftermiddagen var att lyfta fram behovet av teknikkunskap och AI-engagemang på ledande befattningar i svenska organisationer.

Talare på konferensen var:

• Ian Richardson, Executive Education, Stockholm Business School
  • Göran Lindsjö, Founding Fellow, AI Sweden
  • Johan Mårtenson, chefsarkitekt, Zenseact
  • Conny Svensson, chef för AI Transformation, AI Sverige
  • Björn Hertzberg, grundare, Algorete.io och tidigare chef för datavetenskap, H&M
  • Sahar Asadi, chef för AI Labs, King
  • Anna Mossberg, styrelseledamot i Swisscom, Volvo Cars och Swedbank
Hörsal 5
Alumkonferensen hölls i Hörsal 5, Campus Albano. Foto: Rickard Kilström

Ny utbildning "AI for Executives"

Att använda AI kommer att vara avgörande för ekonomisk produktivitet och framtida ekonomisk tillväxt. På Alumni konferensen presenterads en ny kommande uppdragsutbildning "AI for Executives". Utbildningen är ett unikt samarbete mellan AI Sweden, det nationella centret för tillämpad artificiell intelligens, Executive Education, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och Uppsala universitet. "AI for Executives" är en 6 dagar lång utbildning som riktar sig till chefer och den kommer att ges som uppdragsutbildning i Stockholm, Göteborg och Uppsala.

Målet med den kommande utbildningen "AI for Executives" är att engagera ledare inom alla sektorer, över hela landet, och uppmuntra fler svenska organisationer att använda AI. Mer information om utbildningen "AI for Executives" kommer snart.

Ian Richardson
Foto: Rickard Kilströ