Nick Butler och Anselm Schneider får Ballerina-priset 2022

I år kommer Ballerina-priset att delas ut till Nick Butler som årets lärare och Anselm Schneider för bästa anpassning av undervisningen under pandemin.

Föreningen Ekonomerna har sedan 1993 via sin utbildningsnämnd delat ut Ballerina-priset till den lärare som visat den exceptionell bästa pedagogisk förmågan under föregående år.

Ballerina-priset har under de senaste åren även delats ut till den lärare som bidragit till elevernas lärande genom att anpassa undervisningen och pedagogik till pandemins påverkan. Vinnarna av priset utses av SBS-studenter genom en enkätomröstning där eleverna kan nominera sin favoritlärare. I år blev det en överväldigande mängd enkätsvar samt många bra motiveringar till varför eleverna valde de lärare de gjorde.

Nick Butler
Anselm Schneider