Välkomstinformation till nya studenter

Stockholm Business School välkomnade ca 800 nyantagna studenter på kandidat- och masternivå med en välkomstinformation i Aula Magna på höstterminens första dag den 29 augusti.

Foto: Maria Stoetzer
Prefekt Fredrik Nordin håller välkomsttal.

Prefekt Fredrik Nordin hälsade alla studenter välkomna, studierektor Thomas Bay gav information om vad det innebär att studera på universitetet.

Studierektor Thomas Bay.

Studievägledarna Malin Thunholm och Anna Lönnberg gav praktiska tips kring studierna. Christian Todoran, internationell koordinator berättade om möjligheterna att studera utomlands.

Foto: Maria Stoetzer
Studievägledarna Anna Lönnberg och Malin Thunholm.
Foto: Maria Stoetzer
Christian Todoran, internationell koordinator.

En representant från Stockholms studenters idrottsförening berättade om alla träningsmöjligheter i Frescati Sports Center. Avslutningsvis presenterade Föreningen Ekonomerna Fadderiet, ett åtta veckors långt introduktionsprogram för nya studenter.

Välkomstinformation HT2022 (13018 Kb)

Se filmer från tidigare välkomstinformation